Brošura za kraj AHVN projekta koji mijenja pogled na Buzet
16.03.2014.
Predstavljanjem nove brošure u vijećnici buzetskog Narodnog doma u petak je završen projekt Adriatic Health and Vitality Network (AHVN). Cilj projekta bio je poticanje održivog zdravstvenog turizma unutar regija partnera: slovenske Obalne Kraške regije, hrvatske Istre, bosansko-hercegovačke regije Sarajevo i crnogorske Podgorice.
- Tijekom tri godine trajanja projekta izrađena je studija i strategija razvoja vitality i zdravstvenog turizma: udareni su temelji gastronomije, turizma i kulture, educiralo se gospodasrtvenike, poljoprivrednike i turističke djelatnike. Sve je to doprinijelo da Buzet danas gledamo drugim očima, kazala je Meri Vivoda, viša stručna suradnica za razvojne projekte Grada Buzeta.
Projekt ukupne financijske vrijednosti milijun i sto tisuća eura, od kojih na Grad Buzet otpada 191 tisuća eura, sufinanciran je sredstvima pretpristupnog IPA programa u iznosu od 85 posto, odnosno 162 tisuće eura.
- Projekt je okupio velik broj stručnjaka. Oni su dali odgovor kako se baviti turizmom. Dobili smo znanje, a netko drugi je platio, kazao je buzetski gradonačelnik Siniša Žulić u nadi da će stečena znanja građani znati iskoristiti s obzirom da turizam na Buzeštini bilježi dvoznamenkasti porast, pa su samim tim i prihodi od turizma veći.
Direktor Turističke zajednice Istarske županije, Denis Ivošević, podjestio je na stanje u ruralnoj Istri tijekom 90-ih godina. Tada je, kaže, više od 330 sela bilo napušteno. Danas je slika bitno drukčija.
- Suradnja javnog i privatnog sektora te razvojni projekti izmijenili su središnju Istru i vratili joj mirise, okuse i doživljalje, ono što je u turizmu najvažnije, kazao je Ivošević podsjetivši kako taj dio poluotoka u zadnjih desetak godina bilježi povećanje od 700 tisuća noćenja.
Predstavljajući brošuru, a čiji je koncept osmislila Mara d.o.o. iz Pule, Nataša Beljan kazala je da je zadatak brošure grad prezentirati putem eno-gastronomije, outdoor ponude, tradicije i kulture.
- Već na samom početku cilj nam je bio goste potaknuti da Buzet osjete, vide, dožive putem mirisa, okusa, dodira. Tekst je prozračan, pitak i zavodljiv, naglasak je stavljen na fotografije koje uvlače čitatelja u Buzet. Željeli smo postići efekt posebnosti i iznenađenja, kazala je Beljan.
Brošura je tiskana u 600 primjeraka.