Novi vizualni identitet buzetske Turističke zajednice
19.03.2011.
Stvoren je novi, ujedno i prvi vizualni identitet Turističke zajednice Grada Buzeta. Njime Grad Buzet postaje tržišno konkurentan, a njegova kultura, gastronomija i sport prepoznatljivi. Glavni motiv novog proizvoda je, očekivano, tartuf. Identitet je prezentiran na Skupštini Zajednice, održanoj sinoć u buzetskom Hotelu Fontana.
"Vizualni identitet potrebno je povezati s određenim obilježjima, karakteristikama i vrijednostima određenog kraja. Upravo je tartuf atraktivnost buzetskog podneblja, te ga čini drugačijim u odnosu na druge gradove. Kroz tartuf prezentira se bogata gastronomija, ali i očuvana i netaknuta priroda bez kakve on ne bi uspijevao" ističe diplomirana grafičarka Martina Sirotić kojoj je pripao zadatak da osmisli vizualni identitet po kojem će Buzet i njegova turistička zajednica postati "drukčiji".
Za izradu novog logotipa Martina se koristila višeznačajnim siluetama nepravilnih oblika.
"Siluete asociraju na tartufe, ali i na nepravilno raspoređene starogradske jezgre. Nepravilan oblik i raspored dodatno podsjećaju na prirodnost i nalazišta tartufa koja su uvijek na drugom mjestu. Siluete su koncipirane tako da ne moraju uvijek biti na istom mjestu, štoviše, poželjno je da se one uvijek nalaze na drugom mjestu. Od promatrača se iziskuje aktivnost u razumijevanju, što znači i veća zainteresiranost" kaže Martina.
Turistički sadržaj je podijeljen u tri grane: gastronomija, kultura, sport.
"Radi lakšeg snalaženja i asocijacija, svakoj grani je pridodana jedna boja. Boje su tople, prirodne i jesenske, jer kao što znamo upravo je jesen sezona tartufa, te je to jedno od godišnjih doba u kojem su turistički sadržaji najzastupljeniji" pojašnjava Martina.
Turistu se olakšava snalaženje baš kroz te boje jer ako ga, primjerice, zanima samo sport slijedit će zelenu boju.
"Osim što se turistu svidi logotip, potrebno je da ga i građani Buzeta i Buzeštine prihvate, da on na neki način zaživi s njima i pobudi određene asocijacije i emocije" smatra ova grafička dizajnerica.
"Vizualni identitet građen na ovaj način naglašava daljnji razvoj kroz vrijeme, što znači da rješenja nisu fiksna, već je moguća prikladna i modificirana primjena ovisno o potrebama. Koncept identiteta omogućuje fleksibilnost rješenja koja se kroz primjenu razvijaju i transformiraju i tako identitet čine dinamičnim projektom" mišljenja je Martina.
Logotipi okolnih mjesta Buzeštine upotpunjuju se fotografskom ekstenzijom koje ilustriraju sadržaj označenog.
"Ilustracijom je predstavljen atrakt određenog mjesta a vizualni kod, snimke tartufa, govore kako je određeno mjesto dio Buzeštine. Praktički svako mjesto dobiva svoj logotip . Naime, siluete povezuju sve krajeve u jednu cijelinu dok ilustracija govori o sadržaju toga mjesta. Primjerice za Sovinjak je dodana maslinova grančica, za Hum glagoljaško slovo "S" koje asocira na početka Aleje glagoljaša….
Logotip se može aplicirati na reklamne materijale: šalice, majice, oglasi, plakati, kuverta, memorandum i dr. Bazu mogu iskoristi
Kroz popratne materijale odnosno kroz aplikaciju logotipa ističe se podloga, fotografija, baština, tradicija ovoga kraja. Potrebno je što više koristiti fotografije, pejzaž i ono što Buzet nudi" naglašava Martina.